Ne postoji vozač koji voli nepredviđene situacije na vozilu, a posebno je neprijatno kada automobil zakaže u toku dugog putovanja. Zato je veoma važno da dobro pripremite svoje vozilo za predstojeću sezonu, a da na neke stvari strogo obratite pažnju ukoliko se spremate za duži put.
Odlazak na more često podrazumeva da ćete svojim vozilom preći najmanje 1000, 1500 kilometara. U većini slučajeva sa vama će biti oni koje najviše volite i do čijeg dobrog ugođaja vam je stalo koliko i do sopstvenog. Zato učinite sve da putujete bezbedno, sigurno i opušteno.
Ne krećite na put svojim kolima ukoliko niste sigurni u kakvom stanju se automobil nalazi!
Osim što neke situacije zaista mogu da budu neprijatne, rizikujete da i sami izazovete nezgode i ugrozite sopstvenu bezbednost, bezbednost vaših saputnika i ostalih učesnika u saobraćaju.
Dobra priprema će pomoći da putujete bezbrižno i komforno. Zato odvojite dovoljno vremena da se posvetite svom četvorotočkašu, jer je on taj koji će podneti najveći teret dugog puta.
Preporuka je da kontrolni pregled obavite pred duži put kao što su odlazak na more ili na zimovanje. Takođe preporučujemo kontrolni pregled najmanje jednom godišnje.
Kontrolni pregled podrazumeva samo pregled svih pozicija koje su navedene u tabeli u zavisnosti od izabranog nivoa kontrole.
Za vas smo pripremili tri nivoa kontrolnih pregleda (A, B i C). U tabeli koja sledi prikazali smo detaljno šta svaki od kontrolnih pregleda podrazumeva.
Kontrolne tačke | C | B | A |
---|---|---|---|
Enterijer | |||
Kontrolne lampice upozorenja | + | + | |
Dijagnostika | + | ||
Sirena | + | + | |
Ručna kočnica | + | + | |
Motorni prostor | |||
Tečnost za vetrobran - nivo | + | + | |
Tečnost za hlađenje - nivo | + | + | |
Tečnost za hlađenje - kvalitet | + | + | |
Creva za hlađenje - curenje | + | + | |
Kočiono ulje - nivo | + | + | + |
Kočiono ulje - kvalitet | + | + | |
Motorno ulje - nivo | + | + | + |
Servo ulje - nivo | + | + | |
Alternator | + | + | |
Akumulator | + | + | |
Nosači motora | + | + | |
PK kaiš | + | + | |
Oko vozila | |||
Farovi - providnost | + | ||
Farovi - usmerenost | + | ||
Svetlosna signalizacija | + | ||
Metlice brisača - napred/poz. | + | ||
Brizgaljke brisača | + | ||
Gume pritisak (i rezervna) | + | ||
Gume istrošenost - napred | + | ||
Gume istrošenost - pozadi | + | ||
Ispod vozila | |||
Felne - oštećenost | + | + | + |
Auspuh i nosači | + | + | + |
Curenje ispod vozila | + | + | + |
Kočnice | |||
Pločice napred | + | + | + |
Pločice pozadi | + | + | + |
Diskovi napred | + | + | + |
Diskovi pozadi | + | + | + |
Kočione cevi | + | + | + |
Kočiona creva | + | + | + |
Sajla ručne | + | + | + |
Blokada točkova | + | + | + |
Amortizeri | |||
Amortizeri - curenje | + | + | + |
Odbojne gume | + | + | + |
Opruge | + | + | + |
Šolje amortizera | + | + | + |
Ležajevi šolja amortizera | + | + | + |
Trap | |||
Stabilizatori | + | + | + |
Gumice balans štangle | + | + | + |
Spone - kraj | + | + | + |
Kraj letve volana | + | + | + |
Viljuške (ramena) | + | + | + |
Silen blokovi napred | + | + | + |
Silen blokovi upornih spona | + | + | + |
Kugle | + | + | + |
Manžetne osovine | + | + | + |
Manžetna letve volana | + | + | + |
Ležajevi točka | + | + | + |
Gume | |||
Dubina šare (x4) | + | ||
Istrošenost (x4) | + | ||
Pritisak (x4) | + | ||
Sezona (x4) | + | ||
Dimenzija (x4) | + | ||
Kontrolnih tačaka | 56 | 42 | 29 |
Cena | 4.000 Din | 3.000 Din | 2.000 Din |
Kontrolni pregled ne podrazumeva otklanjanje nedostataka koji su dijagnostikovani prilikom pregleda vozila. Takođe ne podrazumeva da je vozilo potpuno ispravno.
Ne zaboravite da je kontrolni pregled samo - pregled a ne i otklanjanje kvara ili nedostatka.
Posle kontrolnog pregleda dobićete uvid u stanje svog vozila, ali to ne podrazumeva da je vozilo ispravno i spremno za putovanje. Ukoliko se ustanovi neispravnost, možda će biti potrebno da vozilo ostane u servisu, ili da čak razmislite o putovanju na neki drugi način. Zato zakažite kontrolni pregled vozila na vreme, a poželjno je da to bude najmanje dve nedelje pred planirani odlazak na put.